Week twee!

8 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag: Maandag zijn we eerst begonnen met vegen en daarna hebben we de kinderen aangekleed. Ik vind dat een erg leuke taak omdat ik de kleuters heel schattig vind en het gezellig vindt om te doen. Daarna ben ik iets eerder naar Mari gegaan om haar even te helpen met de broodjes. Toen zijn we vrij snel naar het schooltje gegaan. Daar heb ik de kinderen geholpen met huiswerk maar ik kon niet zo veel helpen en iedereen was erg snel klaar. Ik vond het daarom ook iets minder leuke groep. Omdat ik de kinderen niet meer kon helpen ben ik bij de dansles gaan kijken en dat vond ik erg leuk           ! Daarna heb ik bij de sluiting getrakteerd en daar was iedereen erg blij mee dus superleuk!

Dinsdag: Dinsdag hebben we net zo altijd eerst even vegen daarna aankleden. Daarna ben ik naar tante Emmie (oranje groep) gegaan. Ik vond het een erg drukken en grote groep. De kinderen mochten zelf hun broodjes smeren en dat versliep niet zo heel goed. De chocoladepasta zat overal aan en het was erg onduidelijk hoe veel broodjes ze moesten smeren. Dus dat had ik snel gezien dat dat niet mijn groep was. Toen wit naar het schooltje ging ben ik meegelopen. Wit is een erg kleine groep en daarom wel erg fijn maar ook heel rustig. Ik vond het wel gek dat sommige kinderen gewoon geen huiswerk hadden. Tante ragna vertelde dat dat wel vaker voor kwam. Dus toen ben ik samen met hun gaan kleuren. Ik vond de kinderen allemaal heel aardig maar omdat ze niet veel huiswerk hadden zag ik niet echt uitdaging waar ik ze kon helpen.

Woensdag: Woensdag hebben we kinderen aangekleed. Daarna ben ik even naar de gele groep gegaan maar flavieene gaf meteen aan dat ik niet kon helpen. Tante Barbera had aangegeven dat ze nog wel hulp kon gebruiken dus toen zijn we samen met Barbera naar het schooltje gereden en hebben we daar met de kinderen gelezen. Ik vond dat erg leuk om te doen omdat je de kinderen toch weer op een andere manier ziet. Je ziet ook erg grote verschillen tussen de niveaus. Ik zou dit dus zeker vaker willen doen, het is ook erg leuk voor de afwisseling

Donderdag: donderdag hebben we eerst de kinderen aangekleed en zijn we daarna met Lisette in de ofisina gaan zitten. Dat was weer erg fijn. Daarna ben ik naar de rode groep gegaan omdat het donderdag was en dat zou ik normaal op donderdag ook doen. Dat was erg leuk want Lydia nam het ook als serieuzer voor mijn gevoel en ik kreeg ook al taakjes.

Dus het was weer een erg leuke en interessante week. Ik ben erg benieuwd hoe het volgende week gaat met de vaste groepen!