Reflectie verslag week 13

6 december 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag: maandag was een erg rustige dag. Ik heb de kinderen omgekleed en toen ben ik meegegaan naar het schooltje. Veel kinderen hadden geen huiswerk dus ik heb een tafel buiten neergezet en ben daar 1 op 1 met de kinderen een verhaaltje over hun zelf gemaakt. Dat is voor Taneysha haar project. Dat vond ik erg leuk om te doen omdat je het 1op 1 wel een uitdaging is. Ik heb veel interessante vragen kunnen stellen en het was erg leuk om te doen.

Dinsdag: Dinsdag ging erg snel omdat we eerder weggingen bij het schooltje omdat tante Ingrid cursus had. Daarom was er ook geen opening en moesten we zo snel mogelijk de kinderen omkleden en naar het schooltje gaan. Daar hebben veel kinderen hun tekeningen afgemaakt maar ben ik ook verder gegaan met het maken van de verhaaltjes met de kinderen. Sommige kinderen zijn echt een uitdaging omdat ze mij niet begrijpen of niet zo veel praten maar dat vind ik juist interessant. Andere kinderen helpen ook om het te vertalen en dat is erg fijn. Daarna hebben linde en ik samen de sluiting gedaan omdat tante Ingrid al weg moest.

Woensdag: Woensdag ging ook heel erg snel voorbij omdat ik eerst heb geholpen met de spullen klaarzetten voor de ‘kermis’. Daarna de kinderen omgekleed en naar het schooltje. Toen zijn we om kwart voor 4 teruggegaan naar de opvang. De kinderen hebben toen allemaal voor hun verdiende muntjes dingen kunnen kopen. Het was superleuk gedaan. De kinderen waren heel blij en hadden allemaal leuke spullen. 3 kinderen uit onze groep hadden geen muntjes gekregen. Dat vond ik wel erg sneu want ik dacht meer van je kan ze wel iets geven alleen dan iets minder als andere kinderen. Daarna heb ik gesprek gehad met Lisette en was de dag alweer voorbij

Donderdag: Donderdag was een superleuke dag. We hebben eerst alle tafel neergezet, letters geknipt, tafellakens op de tafels gedaan. Daarna hebben we alle kinderen omgekleed en zijn de kinderen gaan zitten aan de tafels. Ondertussen werd het eten klaar gemaakt en gingen Jesse, Taneysha en ik rond met alle borden. De kinderen vonden het allemaal erg lekker volgens mij en er ging een erg fijne sfeer. Iedereen had eerder die week een bloemetje gekregen waar ze op konden schrijven waar ze dankbaar voor waren. Dat had iedereen gedaan en die heeft iedereen zelf op kunnen plakken. Het was een geschilderde boom met allemaal bloementjes superleuk!