Naam:
Video’s:

Over mij

Hallo,

welkom op mijn blog!

Ik ben Sam Janssen en ik zit op het Summa College in Eindhoven. Ik ga 20 augustus 2019 op buitenlandstage naar Curacao. Ik moet voor school een blog bij houden dus welkom op mijn blog!

Over mijn reis

Waarom buitenlandstage?

Mijn zussen maud en eef zijn beide voor school naar het buitenland gegaan. Ik heb bij hun gezien dat ze beide zo erg naar de zin hebben gehad en wat ze er allemaal van hebben geleerd. Daarom dat ik deze kans niet zou willen laten liggen en zelf nu ook op buitenlandstage ga.

Waarom Curacao?

Van school mocht je zelf weten waar je heen gaat als het maar veilig is en als je er maar een stage kan vind. Toen wilde ik eerst heel graag binnen europa omdat je dan erasmus beurs krijgt. Maar toen kwam Taneysha met het idee om naar Curacao te gaan en dat zag ik ook wel zitten! Ik vind het ook erg fijn dat ze daar nederlands praten en het staat natuurlijk ook bekend om een heerlijke plek.

Ik vertrek 20 augustus samen met Taneysha en Leydy naar Curacao. Taneysha en ik slapen samen bij Nell. Nell is een vrouw die ik via via terecht ben gekomen. Nell heeft voor ons de stages gezocht en we kunnen ook nog bij haar slapen.

stage

Ik ga samen met Taneysha stage lopen bij Fundashon Amigunan di Cristo dat is een buitenschoolse kinderopvang. Er zijn daar 125 kinderen tussen de 4 tot 16 jaar die wij helpen met het maken van huiswerk, voorleesmiddagen, bewegingsactiviteiten en een wekelijks thema waaraan activiteiten worden gekoppeld.  Daarnaast wordt er gezorgd voor voedsel, kleding en de nodige persoonlijke aandacht. We lopen 4 dagen in de week hier stage, Ik ben erg benieuwd!  We beginnen met onze stage op 26 augustus tot 19 december. Ik heb er erg veel zin in. Je kunt al onze avonturen lezen op deze blog!

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

België, Curaçao, Duitsland, Frankrijk, IJsland, Italië, Kroatië, Marokko, Nederland, Nederlandse Antillen, Portugal, Spanje, Sri Lanka, Turkije, Vietnam.