Week 3!

13 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Reflectie verslag 3

Deze week ging  echt snel voorbij

Maandag: Maandag ben ik begonnen bij de blauwe groep. Eerst de kinderen aangekleed en daarna door naar de groep. Jesse (andere stagaire) zat ook bij de blauwe groep dus Jesse heeft tante Ingrid geholpen met de broodjes smeren en daarna heb ik mij aangesloten bij de blauwe groep. We gingen vrij snel naar het schooltje toe. Ik merkte dat de meeste kinderen geen huiswerk hadden dus toen heb ik in de middag met een paar kinderen spelletjes gedaan. Maar om het spelletje leerzaam te maken heb ik ervan gemaakt dat ze zo veel mogelijk moesten proberen in het Nederlands te praten en dat ging redelijk goed. Daarna was de sluiting en zijn we naar huis gegaan.

Dinsdag: Dinsdag ben ik ook bij de blauwe groep geweest. Linde (vrijwilliger) was er ook en dat was erg gezellig. Ik heb nog even geholpen met de broodjes. Ik heb veel met Linde gekletst over wat ze leuk vindt aan de blauwe groep en over het eiland zelf. Dat was erg leuk. Daarna zijn we weer naar het schooltje gegaan. De kinderen hadden allemaal erg veel huiswerk dus veel kinderen wilde dat ik hun hielp. Dat ging wel goed want dan vertelde ik naar wie ik eerst ging en zo verder. Daarna zijn de kinderen vrij gaan spelen en heb ik nog even met linde en tante Ingrid gepraat.

Woensdag: Woensdag stond ik op de rode groep. Tante Lydia had mij al verteld dat ze er niet zou zijn i.v.m. haar dochter die haar tand moest laten trekken. Daarom stond tante Jessie op de rode groep. Ik merkte dat de kinderen echt de grenzen aan het opzoeken waren en echt niet wilde luisteren. Daardoor moest tante Jessie erg streng zijn en dat vond ik niet zo fijn. Ik heb de kinderen wel een beetje kunnen helpen met hun huiswerk. We zijn ook niet naar het schooltje gegaan op advies van Lydia.

Donderdag: Ook donderdag was tante Jessie er. Dat vond ik wel erg jammer want ik wilde vanaf volgende week voorstellen om alleen de blauwe groep te gaan doen maar nu heb ik niet meer kunnen kijken wat ik van de rode groep vind met tante Lydia. Maar we zijn donderdag wel nog naar het schooltje gegaan. Tante Jessie hielp mij ook een beetje met communiceren met de kinderen maar ze nam mij niet echt mee van nu gebeurt dit of dit. Dus dat vond ik erg jammer maar ik heb wel veel vragen proberen te stellen.

In het algemeen vond ik de week erg snel gaan omdat je 2 verschillende groepen hebt.