reflectie verslag week 9

15 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag: vandaag was een erg rustige dag. Eerst heb ik de kinderen omgekleed en daarna ben ik met tante ingrid naar het schooltje gegaan. daar heb ik voor het project ‘wie ben ik’ met de kinderen filmpjes gaan maken over hygiene en lichaam. Dat was wel leuk alleen vonden de kinderen het lastig om iets te bedenken. Ik had niet erg veel tijd omdat we om half 4 gesprek hadden met onze mentor. Ik vond het gesprek erg fijn. Alles was weer helder en het is altijd leuk om te horen dat het goed gaat.

Dinsdag: vandaag was eigenlijk de bedoeling om met de kinderen te gaan proeven en ruiken maar omdat gizem haar project over pesten wilde afmaken hebben we het proeven en ruiken niet meer gedaan. Dat vond ik best wel jammer omdat ik het een erg leuke opdracht vond. Ik heb de kinderen huiswerkbegeleiding gegeven. Early was in slaap gevallen in de klas en daardoor had hij geen zin meer om een boekje te lezen dus hebben we afgesproken dat we het morgen extra lang zouden doen. Uiteindelijk heeft gizem haar project in het laatste kwartier gedaan alleen dat werkte niet echt omdat de kinderen niet zo veel concentratie meer hadden.

Woensdag: Vandaag was de opening van de bibliotheek. Eerst hebben we allemaal informatie gekregen van tante Emma. Ze riep de stagiaires er ook bij en ik vond het wel fijn want dan heb je echt het gevoel dat je erbij hoort. Ook vandaag heb ik de hele dag huiswerkbegeleiding gegeven. Ik ben begonnen met Rodion dat hij zijn huis gaat tekenen en ik mijn huis. Hij vond het een erg leuk idee omdat hij tekenen erg leuk vindt. Hij heeft 7 broers dus ik ben erg benieuwd hoe het huis eruit gaat zien. Daarna zijn we naar de opening van de bibliotheek gegaan. Het is erg mooi geworden! Het was wel erg druk om met alle kinderen in die ruimte te gaan kijken.

Donderdag: Vandaag hadden wij een uitstapje naar otrobanda. We zijn met de bus bij otrobanda gegaan en daarna naar het museum kura hulanda geweest. Het was een erg mooi museum maar alle kinderen rende er als gekke doorheen. Ik had van tante Ingrid 5 kinderen gekregen die ik in de gaten moest houden. Ze luisterde erg goed en bleven wel een beetje bij mij maar dat werd later natuurlijk minder. We hebben een rondleiding gekregen door het kura hulanda hotel. Zelfs tot in de sportzaal waar alle kinderen alle apparaten mochten gebruiken tot dat het mis ging natuurlijk. Charmeline was van de loopband afgevallen. Het was echt niet normaal hoe druk alle kinderen waren. Daarna zijn we rondgelopen door otrobanda en hebben sommige kinderen nog wat verhaaltjes voorgelezen. We hebben wat eten en drinken van de vriend van linde gekregen en zijn terug gegaan naar de bus. In de bus waren alle kinderen allemaal aan het zingen en dat was erg mooi. Ik merkte wel dat het echt heel veel prikkels waren en het iets te veel was. Daarom ben ik meteen gaan slapen toen ik thuis was want dat had ik echt nodig.