Reflectie verslag week 11

15 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag: vandaag ben ik naar stage geweest omdat mijn familie op klein Curaçao waren. Het voelde alsof ze al weg waren. De kinderen waren erg blij dat ik er weer was. Ik heb de kinderen omgekleed en huiswerkbegeleiding gegeven op de groep. Ook heb ik samen met Miguel en rodion hun huis en mijn huis getekend. Dat vonden ze erg leuk maar ook lastig. Ik vond het leuk om te zien wat ze tekende en daardoor kon ik ook weer doorvragen met wie ze daar wonen enzovoort. Ik ben 30 min eerder vertrokken omdat ik mijn familie ging ophalen. Dat vond ik wel erg fijn omdat ik het gevoel had dat ze al weg waren maar dat dus toch niet was. Daarna hebben we heerlijk bij Zanzibar nog een biertje gedronken en nog wat gegeten.

Dinsdag en woensdag had ik nog vrij van stage daarom beschrijf ik in het kort wat we met de familie gedaan hebben.

Dinsdag: dinsdag zijn we naar blue Bay geweest. Het was een heerlijk strand waar we de hele dag hebben gelegen. Tot zonsondergang. We hebben heerlijk bij zonsondergang biertjes gedronken en gekaart. Daarna hebben we nog een duik genomen in de zee en zijn we bij blue Bay aan het strand wat gaan eten. Het was echt een heerlijke laatste dag.

Woensdag: woensdag was vooral inpakken en vertrekken. We lagen om 8 uur met zijn alle bij het zwembad want niemand kon meer slapen. Daarna hebben we om 11 uur Eef weg gebracht naar het vliegveld omdat ze eerder vertrok naar Mexico. Het afscheid was best wel lastig omdat ze niet weet wanneer ze terugkomt. Daarna zijn we teruggegaan en hebben we nog even gezwommen en alles rustig in gepakt. Daarna heb ik papa mama en Maud weg gebracht naar het vliegveld. Ik vond het afscheid op dat moment niet zo moeilijk omdat ik weet dat ik ze over 1 maand en paar dagen weer zag. Maar toen ik in de auto zat moest ik wel een traantje laten omdat ik zo trots was dat we zo leuke vakantie kunnen hebben met zn. alle. Daarna heb ik lekker thuis boerenkool gegeten en ben ik optijd gaan slapen.

Donderdag: Donderdag ben ik weer naar stage geweest. Dat vond ik wel erg fijn dan kom ik meteen snel weer in het ritme. Ik vond het fijn om alle kinderen weer te zien en ik vergat steeds dat ik er maandag ook was geweest dus alles leek heel lang geleden. Ik heb donderdag het kwaliteiten spel uitgevoerd. Ik heb een tafel over het overdekte gezet en ik ben daar met de kinderen gaan zitten. Op het begin vond ik het erg lastig omdat ze het niet echt begrepen maar hoe vaker ik het had gedaan hoe meer ik leerde over hoe het beter ging. Ik vind dat de activiteit wel geslaagd is want de kinderen waren zeker bewust van hun kwaliteiten en valkuilen