Reflectie verslag week 12

6 december 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag: maandag heb ik het project van wie ben ik gedaan. Ik heb met de kinderen tekeningen gemaakt over hun held. Ze vonden het best wel moeilijk om te beschrijven waarom ze iemand hadden getekend. Ik had het samen met G opgezet maar omdat ik lang niet met early had gelezen. Had ik aan gizem gevraagd of ze met de kinderen bleef zitten en mee hielp met tekenen. Toen ik terugkwam van het lezen was G weg en was het echt een drukte in de klas. Alle tekeningen lagen op de grond en 2 kinderen waren aan het tekenen. Toen ben ik naar G gelopen om te vragen waarom ze weg was omdat we dat nier echt hadden afgesproken. Ze vertelde dat ze bij de dansles aanwezig moest zijn. Ik merkte dat ik het samenwerken best lastig vindt omdat ik merk dat ik wat serieuzer ben dan G voor mijn gevoel. Verder ben ik nog door gaan met tekenen met de kinderen en hebben ze nog leuke dingen gemaakt. Ik merkte wel dat ik even aan Anne Ruth wilde laten zien om even te horen dat ik het goed had gedaan want ik was er best wel trots op.

Dinsdag: dinsdag hebben we het kringgesprek gehad. Ik vind dat altijd een best interessant gesprek alleen lastig dat ik niet alles versta. Tante Ingrid probeert wel zo veel mogelijk te vertalen maar toch is het lastig om het te volgen. Giovan was erg moe en viel steeds om maar omdat hij vaker dingen doet om aandacht te krijgen geloofde ik het niet echt. Tante Ingrid had hem in de hoek gezet en daar heeft hij de hele dag op de grond liggen slapen. Dat vond ik best wel heftig want hij was echt diep in slaap en hij lag op de harde grond.

Verder heb ik met early gelezen en hebben de kinderen pietjes gemaakt. Ze waren erg enthousiast en ze vonden het allemaal leuk om te doen. Ik had niet gedacht dat tante Ingrid er zo veel tijd in zou steken maar superleuk dat we het toch hebben gedaan.

Woensdag: Woensdag heb ik de kinderen omgekleed en G zat erbij. Ik merkte dat ik me erg irriteerde aan G omdat ze erg veel op haar telefoon zat en niet echt aandacht voor de kinderen had. Ik heb dit uitgesproken door te benoemen dat er een kind voor haar stond dus dat ze hem/haar even moest helpen. Daarna heb ik gesprek gehad met Lisette en dat is altijd erg fijn. Toen ik op het schooltje kwam waren de kinderen de pietjes aan het afmaken en er zou een quiz zijn maar die heb ik niet gezien. Ik was alleen met tante ingrid en daardoor hebben we samen ook goed kunnen praten over de kinderen.

Donderdag: donderdag was de groep niet zo groot. Best wel veel kinderen waren er niet. Ik vond het wel lekker rustig. De kinderen hebben een kleurplaat ingekleurd voor een wedstrijd. Linde had pepernoten bij en de sfeer was erg fijn. Om 4 uur was er een workshop over de rechten van het kind. Ik merkte dat ik best wel veel lossen woorden begreep maar dat ik het geheel niet begreep. Ik vond het wel interessant alleen blijft de taal dan moeilijk. Daardoor was het best wel uitgelopen en zijn we snel teruggegaan naar de opvang.

Vrijdag: Nu liggen Taneysha en ik bij jan Thiel aan het zwembad aan school te werken