Reflectie verslag 7

24 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag: Maandag was voor mij een erg lastige dag. Ik zat niet zo lekker in mijn vel en had een erg slechte nacht gehad. Daarom twijfelde ik om naar stage te gaan. Ik heb het wel gedaan en ik ben erg blij met de keuze. Toen ik de kinderen zag werd ik weer heel vrolijk. Ik heb de kinderen omgekleed. Het was wel even inkomen met Papiaments i.v.m. de vakantie maar dat ging snel al goed. Daarna ben ik mee gegaan naar het schooltje. Daar heb ik erg veel kinderenhuiswerkbegeleiding gegeven. Tante ingrid en ik waren met z’n 2 e en dat merkte je wel want het was wel een stukje drukker. Tante ingrid en ik hebben het ook nog een tijdje over early gehad en dat vond ik er leuk dat ze dat met mij deelde.

Dinsdag: Dinsdag heb ik ook geholpen op de groep. Tante linde was er ook dus dat is altijd erg gezellig. Maar ook vandaag wilde erg veel kinderen huiswerkbegeleiding. Het was daardoor erg druk. Ik wilde vandaag graag met early lezen om hem te helpen met Nederlands leren. Ik had verwacht dat hij het echt niet zou willen maar hij reageerde erg goed. Hij is zelfs naar mij toe gekomen om te vertellen dat hij klaar is en dat we boekje konden lezen. Ik heb met hem afgesproken om het 2/3 keer per week met hem een boekje te lezen om zijn Nederlands te verbeteren. Dat wilde hij zelf ook erg graag. Ik vind dit heel leuk en ben benieuwd of ik heb ook echt iets ga leren. Ook ben ik in gesprek gegaan met gertely gepraat om hulpvragen te zoeken. Ik vind het nog erg lastig omdat ik niet goed zie waar ik de hulpvragen kan vinden.

Woensdag: Woensdag zijn we naar de dierentuin geweest. Dat was erg leuk. Hoe blij de kinderen zijn met iets kleins is echt heel mooi om te zien. We hebben apen, slangen, miereneter, zwanen, flamingo’s en dieren van boerderij gezien. Ik vond dat de kinderen erg goed luisterde en dat het erg goed is verlopen. Alles was wel in Papiaments dus ik heb er niks van verstaan. Ik merkte wel dat ik in de avond weer heel moe was van de warmte en alle indrukken.

Donderdag: Donderdag zijn wel om 10:00 bij de opvang voor evaluatiegesprek. Ik heb deels al reflectie getypt en heb wat dingen voor school gedaan.  Het gesprek was heel erg fijn. Daarna heb ik met tante Emma even grof de ofisina opgeruimd omdat er mensen van de overheid kwamen. De groep was vandaag erg druk. Er is 1 kind ashantely Bart en zei beïnvloed erg veel kinderen. Als ze er is, is iedereen ineens veel stoerder. Op het einde is ze ook nog weg gelopen uit de groep maar kwam later toch terug. Daar praten linde, tante ingrid en ik ook erg veel over.